Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

duminică, 8 februarie 2015

“Sfanta” blandete
de Atanasie, egumen al Sfintei Manastiri Grigoriu - Sfantul Munte Athos
O, ce drag si dulce-mi este
omul bland si cumpatat!
Cand altul m-a impilat
la ce bun sa-l fi mustrat?
Piere oare-a sa turbare,
auzind a mea mustrare?
Cand prinde-a se-nversuna,
de-as incepe-a-i da raspuns,
intr-o clipa, chiar ca el,
turbat si eu am ajuns.
Insa-n ceasul invrajbirii
buzele-mi n-or sa graiasca,
ci-astepta-voi, potolit,
norii sa se risipeasca.

Nedreptatea voi zdobi-o
mai apoi, bland, cu rabdare,
si-auzi-ma-voi mai bine,
neranit de-nversunare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu