Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

joi, 25 iulie 2013

I-a luat limba cea rea...!

Scrisoare...

Din partea Altetei Sale Regale, Califul Spaniei Arabe, pentru bunul sau prieten, Omar, medicul regal al curtii Arabiei: Salutari!

Iti scriu referitor la un lucru foarte ciudat care s-a intamplat in Curtea mea Regala si care cred ca te va interesa foarte tare. Este despre prietenul nostru, poetul evreu Samuel ben Nagdela.

Vezi tu, Omar, totul a inceput la o cina festiva, cand se adunasera toti domnii si toate doamnele. Se servea mancare deosebit de gustoasa, oamenii radeau si de simteau bine.

Brusc, un tanar pe nume Amir a strigat tuturor acelora care il puteau auzi:

''Este un om aici care nu e de-al nostru. Nu este un om al lui Allah, ci al unui alt Dumnezeu. Nu ar trebui sa i se permita sa stea aici, in palatul califului. Numele sau este Samuel ben Nagdela.''

Ei bine, eu sunt bun prieten cu Samuel si cred ca evreii si arabii sunt veri si ar trebui sa traiasca in pace. Am fost foarte surprins si manios.

''Destul'', am strigat. ''Amir, ai facut un lucru foarte rau. Samuel imi este prieten, iar nimeni nu ar trebui sa insulte un prieten al califului. Asa ca o sa te predau lui Samuel. Samuel, il vei tortura pe Amir si îi vei scoate limba pentru ca sa nu mai vorbeasca de rau pe cineva vreodata.''

Apoi garzile l-au dus pe Amir in camera lui Samuel.

A doua zi, in timp ce mergeam pe holurile palatului, am auzit rasete din camera lui Samuel. M-am uitat inauntru si am vazut ca Samuel vorbea si radea cu Amir.

''Ce-i asta?'', am intrebat. ''Nu este el cel care te-a insultat, Samuel? Nu i-ai taiat limba cea rea?''

Dupa care Samuel a spus:

''Amir imi este prieten acum, Majestate. I-am luat limba cea rea si am pus in loc una buna.''

''Dar cum ai facut acest lucru, Samuel, am intrebat eu. Cum poate inlocui cineva limba rea cu una buna?''

''Nu am facut decat sa fiu bun cu el'', a raspuns Samuel.

Dar, Omar, inca nu inteleg cum de a facut asta, numai daca nu cumva a folosit magia.

Poti sa-mi explici acest lucru?

Prietenul tau,
Califul Spaniei

Morala:
Care e cea mai sigura cale de a scapa definitiv de un dusman? 
Simplu : transformandu-l in prieten.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu