Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

sâmbătă, 10 octombrie 2015

Povestiri duhovnicesti - monah Pimen Vlad






Intr-o zi asteptam trenul in gara.Dupa cateva minute vad ca se apropie de mine o femeie, si dupa ce a luat binecuvantare, m-a intrebat de la ce manastire sunt.Apoi, dupa ce am vorbit putin, mi-a povestit cum s-a intors ea la Dumnezeu.In timp ce lacrimile au inceput sa-i curga, mi-a zis "Parinte, eu am fost atee si membra de partid.Lucram la un birou si nu voiam sa aud de Dumnezeu.Imi placea sa-mi traiesc viata.Dupa o perioada de timp m-am imbolnavit si am ajuns intr-o stare critica.Aveam un fel de paralizie psihica si nu mai puteam face nimic.Trebuia sa fiu ingrijita ca un copil.Aceasta stare m-a dus la deznadejde.Intr-una din zile n-am mai rezistat si m-am hotarat sa ma sinucid.Mi-am ridicat ochii mintii spre cer si am zis:"Doamne,daca intr-adevar existi, Tu poti sa ma scapi, altfel imi voi curma viata, asezandu-ma pe linia ferata si asteptand primul tren.Asa nu mai vreau sa traiesc !"S-a intamplat ca acest tren sa fie acceleratul de Iasi-Timisoara.Zicand aceste cuvinte, m-am dus la o distanta oarecare de gara, ca sa nu fiu vazuta de nimeni si m-am asezat pe linia ferata, intinsa pe sine, cu fata in sus.Dupa cateva clipe, a venit acceleratul cu toata viteza, si cand s-a apropiat de mine, l-am vazut ca s-a ridicat la jumatate de metru deasupra mea si a trecut tot trenul prin aer.Dupa ce a trecut, mi-am dat seama de minunea care s-a petrecut cu mine si m-am cutremurat.Am ramas vie si nevatamata.Am inceput sa plang in hohote, si, sculandu-ma, m-am dus acasa.De atunci, m-am facut sanatoasa si m-am apropiat de Dumnezeu".


- Gradina Maicii Domnului -



Intorcandu-ma odata de la Tesalonic spre Sfantul Munte, m-a dus cineva cu masina pana intr-un sat, iar de-acolo asteptam sa iau autobuzul.



Un batranel care trecea pe acolo, cand m-a vazut, m-a intrebat de unde sunt, iar eu raspunzandu-i, mi-a zis :



- Ei, Parinte, mare grija are Maica Domnului de Sfantul Munte !



- Stiu ! Am simtit si eu ajutorul ei, i-am spus eu.



- Uite, zise el, cu ani in urma, ministrul cultelor de aici din grecia, a vrut sa viziteze Sfantul munte.Cu toate ca i s-a spus ca nu are voie sa intre pentru ca este femeie, ea nu a ascultat si a hotarat ca peste doua zile sa intre in Sfantul Munte.Insa cu o zi inainte s-a imbolnavit grav, si, dupa cateva zile, a murit.



Altadata, cineva tot cu o functie mare a vrut sa intre in Sfantul Munte ca sa impuna ceva nepermis.Cand a ajuns in portul Uranopolis, i s-a facut dintr-o data rau, si in scurt timp a murit.



- Vezi, Parinte, ca nu lasa Maica Domnului pe nimeni sa faca rau Gradinii ei ?



- Ai dreptate, bunicule !Si-ti multumesc pentru cuvintele frumoase.Maica Domnului sa te aiba in paza !Slava frumoasei noastre Imparatese !


 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu