Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

vineri, 27 aprilie 2012


CUVANT PENTRU SUFLET - CUVIOSUL SILUAN ATHONITUL


Sufletul meu tânjeste după Domnul si cu lacrimi îl caut. Cum as putea să nu Te caut? Tu m-ai găsit mai întâi si mi-ai dat desfătarea Sfântului Tău Duh, si sufletul meu Te-a iubit.
Tu vezi, Doamne, întristarea mea si lacrimile... Dacă nu m-ai fi atras prin iubirea Ta, nu Te-as căuta asa cum Te caut. Dar Duhul Tău mi-a dat să Te cunosc si sufletul meu se bucură că Tu esti Dumnezeul si Domnul meu si până la lacrimi tânjesc după Tine.
Sufletul meu tânjeste după Dumnezeu si îl caută cu lacrimi.
Milostive Doamne, Tu vezi căderea si întristarea mea, dar cu smerenie cer mila Ta: revarsă asupra mea, a păcătosului, harul Sfântului Tău Duh. Amintirea lui atrage mintea să găsească iarăsi milostivirea Ta.
Doamne, dă-mi duhul smereniei Tale, ca să nu pierd iarăsi harul Tău si să nu plâng în hohote după el, cum plângea Adam după rai si după Dumnezeu. 
Doamne, dă-mi să Te iubesc numai pe Tine.
Tu m-ai zidit, Tu m-ai luminat prin Sfântul Botez, Tu mi-ai iertat păcatele si mi-ai dat împărtăsirea Preacuratului Tău Trup si Sânge; dă-mi si puterea de-a rămâne totdeauna întru Tine. Doamne, dă-ne pocăinta lui Adam si sfânta Ta smerenie.
Tânjeste sufletul meu pe pământ si doreste cerul.
Domnul a venit pe pământ ca să ne ridice acolo unde sade El, Preacurata Sa Maică, Care I-a slujit pe pământ spre mântuirea noastră, ucenicii Lui si cei ce au urmat Domnului. Acolo ne cheamă Domnul cu toate păcatele noastre.
Acolo vom vedea pe Sfintii Apostoli care sunt întru slavă pentru că au vestit Evanghelia; acolo vom vedea pe sfintii proroci, si pe sfintitii ierarhi — învătătorii Bisericii; acolo vom vedea pe cuviosii care s-au nevoit în posturi să-si smerească sufletul; acolo sunt proslăviti nebunii pentru Hristos, căci ei au biruit lumea.
Acolo vor fi proslăviti toti câti s-au biruit pe ei însisi, câti s-au rugat pentru întreaga lume si câti au purtat întristarea întregii lumi, căci au fost plini de iubirea lui Hristos, iar iubirea nu rabdă să piară nici măcar un singur suflet.
Acolo vrea să se veselească si sufletul meu, dar nimic necurat nu intră aici unde se intră prin mari întristări, cu duh înfrânt si cu multe lacrimi; numai copiii care au păzit harul Sfântului Botez intră aici fără întristări, si acolo prin Sfântul Duh cunosc pe Domnul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu