Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

sâmbătă, 8 decembrie 2012

A te-ntoarce, la Dumnezeu

A te-ntoarce, la Dumnezeu
Din ale lumii căi deşarte
Pentru-avea de viaţă parte,
Nu-ţi va fi, deloc prea greu
Numai voinţă tu să ai
Şi viaţa-ntreagă să-I predai,
Ca El să-ţi fie scut, mereu.

A te-ntoarce la Domnul Sfânt
Din ale lumii căi deşarte
Ce toate te conduc la moarte,
Nu e deloc greu pe pământ,
Numai că-ţi trebuie voinţă
Ca să ajungi sus prin biruinţă,
Prin sprijinul dat de Cuvânt.

A te-ntoarce, la Cel ce este
Cel Creator şi Dumnezeu,
Va trebui-n grabă al tău eu
Să-l răstigneşti pentru a creşte
Omul cel nou spre dezvoltare
Dup-al Său chip şi-asemănare,
Un martor viu, de dulce veste.

A te-ntoarce, la Creatorul
Aşa cum eşti, plin de păcate,
Să ştii că El prin har le poate
Ierta, şi-aţi fi, Mântuitorul
Prin Jertfa Sfântă ce-a adus,
Când răstignit a fost Isus
Ca El spre-aţi fi, Izbăvitorul.

Flavius Laurian Duverna


Adierea Duhului...

A trecut în susur peste mine 
Adierea Duhului cel Sfânt,
Sufletu-mi gemea-n suspine
Sub povara zilelor înfrânt.

El m-a întărit cu-a Sa putere
Să păşesc pe cale înainte,
Şi-atingându-mă prin adiere
Ca o flacără, era fierbinte.

El în minte mi-a adus lumină
Şi-ntunericul l-a spulberat,
Şi pe calea-I sfântă şi divină
Paşii vieţii, mi i-a îndreptat.

Roade, ce au arătat lucrarea
Sunt, dragostea şi bucuria,
Pacea, şi-ndelung răbdarea,
Bunătatea şi credincioşia.

Facerea de bine şi blândeţea,
Şi-nfrânarea poftelor fireşti,
Sunt jaloane puse în justeţea
Vieţii sfinte şi duhovniceşti.

Prin puterea-I cea înnoitoare
Adierea Duhului cel Sfânt,
Ma va modela-n a Sa lucrare
În oglinda sfântului Cuvânt.

Flavius Laurian Duverna


Adăpost în vremuri grele

Adăpost în vremuri grele
Doamne Tu mi-ai fost mereu,
Şi când mă gândesc la ele
Firul negru-al vieţii mele
Prin credinţă-l văd trofeu,
Sub semnul de curcubeu!

Scut şi pavăză promisă
În preasfântul Tău Cuvânt,
Doamne-n inima deschisă
Am lăsat loc de-a fi scrisă 
Legea-n Noul Legământ,
Normă-a vieţii, pe pământ!

Sub scumpa-Ţi oblăduire
Ţi-am predat toată fiinţa,
Ca sfânta-Ţi neprihănire
Tot mai sus, spre mântuire
Să-mi lumineze conştiinţa,
Să-mi întărească credinţa!

Doamne, spre a mă conduce
’N-ascultarea cea deplină,
Pe cărarea ce-n sus duce
Ca s-ajung până la cruce,
Duhul Sfânt să-mi întreţină,
Candela de-am fi-n lumină!

Flavius Laurian Duverna

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu