Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

sâmbătă, 18 mai 2013

Când o persoană nu se îngrijește de sine, diavolul cel viclean o va face să se îngrijească de greșelile altora 




Istorii cu talc

Poţi face milostenie cu bunurile aproapelui ? Un frate l-a intrebat pe avva Pimen : " Odată , la necaz, i-am cerut unui sfânt frate un lucru de care aveam nevoie şi el s-a milostivit de mine si mi l-a dat. Dacă Dumnezeu mă va rândui şi pe mine, il voi da de pomană altora sau mai bine il voi inapoia celui ce mi l-a dat ?" Bătrânul zice : "E drept , inaintea lui Dumnezeu, sa-î dai lucru inapoi celui care ţi l-a dat, căci ii aparţine ". Fratele zicea : "Dar dacă i-l duc şi el nu vrea să-l primească, ci-mi spune : " Mergi şi dă-l de pomană", eu ce fac ? Bătrânul ii răspunde : "Până atunci lucrul era al său, dar dacă ţi-l incredinţează, cu dragă inimă , fără ca tu să i-l fi cerut, atunci iţi aparţine . Iar dacă va fi să ceri, fie de la un călugăr, fie de la vreun mirean , şi nu va vrea să primească inapoi lucrul cerut, acesta e tâlcul - dă-l de pomană in numele aceluia, cu invoirea lui" . ( Pateric )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu