Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

duminică, 13 mai 2012



În Cartea Ta îmi scriu mereu

în orice timp şi-n orice loc

eu numai eu, — ori slava mea ori chinul meu —

îmi scriu cu litere de foc.

Îmi scriu ai vieţii mele paşi

cu dragostea şi ura lor

eu numai eu. — Printre prieteni sau vrăjmaşi

mi-i scriu — şi scrisele nu mor.

Îmi scriu ale privirii zări

spre curăţie sau păcat

eu numai eu. — Prin rugăciuni sau desfrânări

îmi scriu cu scris nemaiuitat.

Îmi scriu cuvintele din glas

cu grai de sfânt ori de păgân

eu numai eu. — Ce spun în orice loc şi ceas

îmi scriu şi scrise-n veci rămân.

Îmi scriu şi gândul cel frumos

şi gândul josnic şi sărac

eu numai eu. — Le scriu în faţa lui Cristos

şi scrise-mi vor rămâne-n veac.

Mi-am scris ce-am strâns şi ce-am pierdut

prin vorba sau tăcerea mea

eu numai eu. — Ce-am lenevit sau ce-am făcut

le-am scris şi-n veci vor rămânea.

Le-am scris, iar Mâine când şi eu

pleca-voi din al lumii vis

eu numai eu — mă voi împărtăşi mereu

de tot ce-n Cartea Ta mi-am scris.

Traian Dorz 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu