Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

sâmbătă, 12 mai 2012


Sf.Ioan de Kronstadt :VIATA MEA IN HRISTOS (fragment)



Doamne, eu sunt o minune a bunatatii Tale, atotputerniciei Tale, caci Tu m-ai chemat din nefiinta la fiinta; caci Tu m-ai tinut pana acum in existenta; caci, prin mila si darnicia Ta, prin iubirea cu care ne-a iubit Fiul Tau Cel Unul Nascut, eu voi mosteni viata vesnica daca sunt credincios; caci prin acest act tainic in care, in Fiul Tau, Te aduci Tu Insuti Jertfa, eu am fost ridicat din teribila cadere si rascumparat din vesnica pierzare.Slavesc bunatatea Ta, puterea Ta  nesfarsita si intelepciunea Ta! Dar desavarseste in mine, bietul pacatos, aceasta minune a bunatatii Tale, a atotputerniciei Tale si a intelepciunii Tale, si, prin mijloacele pe care Tu le stii, mantuieste-ma pe mine nevrednicul slujitor al Tau, si ma calauzeste pana in Imparatia Ta cea vesnica, fa-ma vrednic de viata cea neimbatranitoare, de ziua cea neinserata.

Numai de Dumnezeu singur inima mea trebuie sa se alipeasca."Iar mie a ma lipi de Dumnezeu bine este"(Ps 72, 27); si cu toate acestea - o, orbire si pervesiune! - ea se ataseaza de lucrurile pamantesi, de mancare, de bautaura, de placerile trupesti, de bani - aceasta murdarie - ,de haine - aceasta coruptie -, de culori, de modele, de mode care incanta ochii, de camere mobilate luxos...ce ciudat este aceasta!Adica eu, un crestin, un om al cerului, sa ma ostenesc atat de mult pentru ceea ce e pamantesc si sa ma preocup atat de putin de ceea ce este ceresc!Am fost mutat la cer impreuna cu Hristos, si totusi ma alipesc din toata inima mea de pamant, aparent nu am nici o dorinta de a fi in cer si as prefera sa raman pe pamant, chiar daca lucrurile de pe pamant, in ciuda farmecului lor, ma obosesc si ma chinuie.Si totusi, vad bine ca tot ceea ce este pamantesc este nesigur, coruptibil si va disparea curand.Si totusi stiu si simt bine ca nimic din ceea ce este pamantesc nu poate sa-mi satisfaca sufletul, sa-mi linisteasca si sa-mi veseleasca inima mereu tulburata si ranita de desartaciunea acesteilumi.Pana cand eu, copil al lui Dumnezeu, voi ramanea trupesc, fiindca in apa sfanta a botezului m-am "nascut nu din sange,nici din pofta trupeasca, ci de la Dumnezeu"(In 1, 13)? Cand deci ma voi intoarce cu totul spre Dumnezeu?
Doamne, prin Duhul Tau cel Sfant atrage la Tine inima mea.Doamne, intoarce inima mea de la desertaciunile pamantesti!Doamne, fara Tine nu pot nimic!
Noi iubim tot ceea ce straluceste pe pamant:aurul, argintul,pietrele pretioase, cristalele, vesmintele de matase...De ce oare nu iubim slava viitoare la care Dumnezeu ne cheama ?De ce nu aspiram sa devenim stralucitori ca soarele? "Atunci cei drepti vor straluci ca soarele in imparatia Tatalului lor"(Mt 13, 43).Aceasta pentru ca natura sufletului nostru s-a pervertit prin pacat, iar noi suntem legati de pamant si nu de cer, de lucrurile stricacioase mai degraba decat de cele nestricacioase; pentru ca iubim slava trecatoare, alterabila si inselatoare a acestui pamant.
Dar de ce exista in noi o astfel de dragoste pentru tot ce straluceste? Pentru ca sufletul nostru a fost creat pentru lumina cerului si pentru ca el a fost, la origine, cu totul l;umina, cu totul stralucitor; lumina este deci innascuta in noi, sensul si nevoia de lumina sunt innascute in noi.Indreapta-ti aceasta aspiratie catre lumina cerului!

Descurajarea si sentimentul de rusine care ne invadeaza atunci cand nu reusim ceva, mai cu seama in slujba noastra pastorala fata de ceilalti, vin de la dusmanul nostru netrupesc, care, ca un leu racnind, cauta mereu sa ne sfasie, sa ne duca la esec si la pacat.De aceea, pentru a actiona cu siguranta, trebuie mai intai sa ne pregatim printr-un studiu inteligent, unit cu postul si cu rugaciunea.Trebuie cautata in toate desavarsirea si sa nu lasam nici un loc diavolului. Iar daca esuam, sa nu ne cufundam in descurajare, ci sa recunoastem in fata lui Dumnezeu pacatul nostru si slabiciunea noastra, sa ne umilim in prezenta Sa, sa lasam la o parte iubirea de sine, si sa ne marturisim fara rusine pacatul nostru,usuratatea noastra, lenea si slabiciunea noastra, sa aruncam pacatul in adancul milei Sale dumnezeiesti, sa-I cerem harul si ajutorul Sau pentru a duce de acum inainte o viata virtuoasa.

La ce te obliga faptul de a te impartasi cu Sfintele Taine?Sa "cauti cele de Sus, unde Se afla Hristos, sezand de-a dreapta lui Dumnezeu"(Col 3, 1)si nu lucrurile de pe pamant, caci "Hristos a venit pe pamant pentru a ne ridica la ceruri"(Acatistul Domnului Iisus)."In casa Tatalui Meu multe locasuri sunt...Eu merg sa va pregatesc un loc"(In 14, 2).Cetatea noastra este in ceruri"(Flp 3, 20)."Fericiti cei saraci cu duhul, caci a acelora este Imparatia cerurilor"(Mt 5, 3)."Ca de nu va prisosi dreptatea voastra mai mult decat a carturarilor si a fariseilor, nu veti intra in Imparatia cerurilor"(Mt 5, 20)."Lasati copiii sa vina la Mine, caci a unora ca acestora este Imparatia cerurilor"(Lc 18, 16).Vezi tu deci cu ce scop a venit Hristos pe pamant, de ce ne da El Tainele Sale dumnezeiesti, Trupul si Sangele Sau? Scopul Sau este sa ne dea Imparatia cerurilor.Sa dorim sa ajungem acolo!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu