Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

duminică, 14 aprilie 2013


Rau faci, rau gasesti!

Trăia odată un rege atât de nedrept şi crud încât toţi slujitorii săi îi doreau moartea sau detronarea. 
Însă, într-o zi, îi surprinde pe toţi când anunţă că de acum înainte va face doar binele. 
“Gata cu cruzimea şi nedreptatea!” promite regele. Cuvântul i-a făcut cinste, căci a ajuns să fie cunoscut ca ‹‹Monarhul Blând››. După multe luni de la această schimbare, unul dintre slujitorii săi îşi face curaj şi îl întreabă ce l-a determinat să îşi schimbe atitudinea.
Şi atunci regele i-a răspuns: “În timp ce călăream prin pădurile mele , am văzut o vulpe care era fugărită de un câine. Vulpea a scăpat în vizuina ei, dar nu înainte să o muşte câinele de picior şi să o schilodească pe viaţă. Mai târziu am ajuns într-un sat unde am văzut acelaşi câine; lătra la un om care după scurt timp a luat o piatră şi a aruncat-o în câine, rupându-i piciorul. Nu merge mult omul şi este lovit de un cal. Genunchiul îi este sfărâmat şi cade pe jos, ologit pe viaţă. Calul fuge, dar în timp ce alerga, nimereşte într-o vizuină şi îşi rupe piciorul. Reflectând asupra celor ce s-au întâmplat, m-am gândit: ‘Răul naşte rău. Dacă voi continua în căile mele rele, cu siguranţă voi fi copleşit de rău’. Aşa că m-am decis sa ma schimb”. 
Slujitorul a plecat convins că acum era momentul când regele este vulnerabil şi poate cuceri tronul. Cufundat în complot, nu vede treptele din faţa lui şi cade, rupându-şi gâtul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu