Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

sâmbătă, 15 septembrie 2012


Ajutorul Sfantului Nectarie - marturii

Din viaţa Sfântului Nectarie ştim că uneori Sfântul a cerut celor pe care i-a ajutat să mărturisească ajutorul primit, pentru ca şi alţii să se bucure de marea milostivire a lui Dumnezeu venită prin rugăciunile sfinţilor. Am primit pe mail o asemenea mărturisire, a unei doamne care s-a bucurat de ajutorul Sfântului în urma vizitei pe care a făcut-o la Şinca Veche acum 2 ani, când Părintele Matei era încă acolo:


As vrea sa va povestesc cum l-am cunoscut pe Sfantul Nectarie. Ma gandesc de mult sa scriu undeva povestea mea, sa intaresc in oameni credinta in acest Sfant al lui Dumnezeu.
In urma cu 2 ani, in 2007, m-am imbolnavit destul de serios. Primavara am facut pneumonie, o forma destul de severa, iar toamna aveam sa aflu, in urma unui examinari la computerul tomograf (CT), ca la plamanul drept am o tumoare care trebuie neaparat scoasa prin operatie. Cine nu a trecut vreodata prin asa ceva nu are cum sa stie ce simti in acele momente. Nu stii incotro sa te duci, nu stii ce sa faci. Asa s-a intamplat si in cazul meu; aveam 38 de ani si 2 copii relativ mici si in acele momente plangi, plangi si il implori pe Dumnezeu si pe Maica Domnului sa te ajute. Am cerut parerea mai multor medici si toti erau de parere ca trebuie operatie. Si pentru ca toate analizele si investigatiile erau facute nu mai era nici un motiv sa mai asteptam. Am facut programare pentru operatie, care trebuia sa fie peste 2 saptamani, intr-un spital din Bucuresti.
In supararea si necazul meu am vorbit cu o prietena buna, care mi-a zis sa ma duc la Sinca Veche, la Sfantul Nectarie; m-am dus la manastire chiar in acea zi, impreuna cu familia mea. Atunci l-am cunoscut pe Sfantul Nectarie, am primit ulei de la candela lui si l-am rugat pe Parintele Staret sa se roage pentru mine. Stiu sigur ca in ziua aceea s-a nascut in sufletul meu nadejdea ca totul va fi bine.
Am mers la spital, am dus cu mine un medalion al Maicii Domnului si Acatistul Sfantului Nectarie. M-am rugat mult si intr-un alt fel decat pana atunci. Alta data citeam rugaciuni scurte, acum imi placea sa ma rog. Operatia a decurs bine, cu dureri suportabile. M-am intors acasa dupa o saptamana. Am continuat sa ma rog Sfantului Nectarie si Maicii Domnului. In perioada de convalescenta, stand acasa mai multe zile, m-am rugat mult si simteam prezenta Sfantului in viata mea; simteam ca ma ajuta sa trec cu bine. Si m-a ajutat! Dupa o luna m-am intors la servici si doar cativa prieteni apropiati au stiut de ‘necazul’ din viata mea.
Primavara urmatoare, am plecat la Eghina sa-i multumim Sfantului Nectarie. Am stat in fata mormantului sau mult timp si m-am inchinat, m-am rugat si i-am multumit.
In urma unor astfel de intamplari, semetia care ne indeparteaza de Dumnezeu dispare, cel putin in parte; iti intorci altfel fata care Dumnezeu, devii mai bun, ierti mai usor, privesti necazurile si durerile din viata oamenilor cu mai multa empatie; incerci sa-ti imbunatatesti viata, a ta, a familiei tale si a persoanelor din jurul tau.
Sfantul Nectarie ne ajuta. Trebuie doar chemat in casa noastra cu multa credinta si rugaciune.
Dumnezeu sa ne ajute!
“Minunat este Dumnezeu intru sfintii sai”!
Amin.
Monica Rahaian

Doamna Monica, mulţumim că ne-aţi împărtăşit lucrarea Sfântului în viaţa dumneavoastră. Dumnezeu să vă dea în continuare cele de folos spre mântuire şi m-aş bucura să ne întâlnim şi faţă către faţă, probabil când Părintele se va aşeza, în sfârşit, în noul aşezământ de la Şinca Nouă.

Profit de ocazie să fac şi o actualizare pentru cititori. Ultima mea postare despre Şinca Veche a fost: Sfantul Nectarie nu mai locuieste la Sinca Veche, în care spuneam că Părintele Matei împreună cu obştea şi moaştele Sfântului Nectarie s-au mutat laŞinca Nouă. Acum câtva timp m-am întâlnit cu maica stareţă a noii obşti care locuieşte acum la Şinca Veche. Am aflat astfel din surse sigure că maicile au primit o altă părticică din moaştele Sfântului. Aşa că acum ne putem bucura de binecuvântarea lui şi la Şinca Nouă, şi la Şinca Veche.
Natalia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu