Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.

Sfinte Ierarhe Nectarie, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi.
"Înainte de a-ţi trimite crucea pe care o duci, Dumnezeu a privit-o cu ochii Săi cei preafrumoşi, a examinat-o cu raţiunea Sa dumnezeiască, a verificat-o cu dreptatea Sa neajunsă, a încălzit-o în inima Sa cea plină de iubire, a cântărit-o în mâinile Sale pline de afecţiune, ca nu cumva să fie mai grea decât poţi duce. Şi după ce a măsurat curajul tău, a binecuvântat-o şi ţi-a pus-o pe umeri. Deci o poţi duce. Ţine-o bine, şi urcă de pe Golgota spre Înviere!"

sâmbătă, 29 septembrie 2012


Mereu langa mine

Cu chipul aplecat Iti intr-un Casa,
Si nu-ndraznesc sa imi ridic privirea,
Caci poate ochii mei Iti par de gheata,
Iar chipul imi tradeaz-acum mahnirea.
Si Iti vorbesc in gand, profund si-n soapta,
Sa nu auda nimeni ce-i in suflet,
Caci Tu m-auzi, prin glasuri si cantare,
Si numai Tu poti darui un zambet.
Si tot vorbind asa, putin pierduta,
O mangaiere calda simt pe spate,
Si prind curaj sa Iti arat privirea,
Sa cred ca tot ce vreau acum, se poate.
Si ma ridic zambind, privind spre Tine,
Si-Ti multumesc, cum n-am facut vreodata,
M-ai ascultat si azi, ca si aseara,
Iar maine o vei face inc-o data!
Adriana Stan

Ce ne facem Doamne?

Intinam cuvinte,
Spunem la intamplare
Fara sa ne pese,
Vorbe care dor.

Intinam iubiri,
Nu conteaza care:
De iubit, de frate, de parinti, copii;
Intinam mai grav....dragostea de tara.

Ne intinam credinta,
Pentru care mosii si stramosii nostri
Si-au dat a lor viata,
Pe altarul ei.

Intinam pe Domnul
Prin purtarea noastra,
Prin nesabuinta, vorbe, fapte rele;
Intinam cuvinte, iubiri si credinta
Dragostea de tara.
Mosii si stramosii
Dragostea de tara......

Angelina Nadejde


Purtam poveri ce nu-si au rostul

Purtam poveri ce nu-si au rostul
In viata asta mult prea scurta,
Si ne miram ca uneori,
Clacam la singura reduta.

Ne incovoaie ne ranesc,
Iar noi le ducem zi de zi....
Si, ca si cand n-ar fi destul
Le mostenesc ai nostri copii.

Povara banului prea mult
Ce ni-l dorim fara oprire,
A luxului nemarginit
Si a nevoii de marire.

Poveri ce nu-si au locul lor
N-au nici valoare, trebuinta,
Ci doar ocupa locul gol
Lasat de lipsa de credinta.

Sunt Doamne suflete pustii
Si-s zbuciumate, chinuite,
De truda fara de sfarsit
Si-a lor poveri nemarginite.

Opreste Doamne suferinta,
Si fa-i Tu Doamne sa te vada,
Sa te iubeasca si sa creada,
Si ...vor scapa de impovarare.
Angelina N.

Casa noastra-i sus in ceruri!

Casa noastra-i sus in ceruri! 
Azi in ceruri s-au aprins
Cetele de ingeri toate
Cu evlavie au cuprins
Locul nost, eternitate.
Casa noastra, sus in cer
E gatita si ne-asteapta
Pasii nostrii in mister
Pragul ei, zambind sa-l treaca.
Vrabii, sturzi, sus in gradina
Ca in luna lui april
Zboara, canta si suspina
Si asteapta un copil.
Caci ajunsi acol odata
Vom uita a vietii toate
Cate-au fost in lumea toata
Vom fi prunci far’ de pacate.
Casele din lumea noastra
Viata asta-o risipesc
Caci nu-i asta casa voastra
Ea-i lacas dumnezeiesc.
Sus, departe, nu pe jos
Prin dumbrave de maslin
E vecinul nost, Hristos
Cu al sau lacas divin.
Sa vedeti voi ce lumina
Dumnezeu cu drag ne-a pus
Soarele si-o raza lina
Ne-ncalzeste patul sus.
Oameni buni, priviti calvarul
Ce se-asterne-n cale des
Cu iubire, caci e harul
Care voi, n-ati inteles.
Casele din cer asteapta
Zi de zi un credincios
Iar in prag al nostru Tata
Sta de vorba cu Hristos.
Cand ne vor vedea in zare
Vor zambi si vor intinde
Bratele spre noi, cu soare
Sufletele ne-or cuprinde.
Vom uita casele care,
Ne-au ferit azi pe Pamant
De furtuni, de frig, de ploaie
Azi avem un loc mai sfant.
Poate niciodata-n viata
Cand privit-am spre calvar
N-am vazut ca-i doar o ata
Ce se-ntinde pe-un hotar.
Si-ntr-o zi ea se va rupe
Chiar de poate-a fost frumoasa
Se vor stinge-a noastre cupe
Si ne vom intoarce-acasa.
Dar vedeti ca si satana
Isi asteapta-ai sai vecini
Pe a strazii sale-s lacrimi,
Foc si jale şi trei spini.
Care vor impunge fala,
Care v-a facut vecin
Cu tot raul, caci satana
N-are suflet, e venin.
Nu mai bine-n lumea noastra
Trageti si munciti frumos
Pentru mantuirea voastra
Si vecinul vost, Hristos? 

Diana Hopirtean

O treapta din scara catre Domnul

Cu pasi marunti ma-drept spre Tine, Tata,
Caci dornic sunt de Tine, fa-mi ruga ascultata!
Rabdare Tu sa ai caci sunt invatacel,
Ajuta-ma sa aflu drumul, sa merg smerit pe el.
Cand ratacind Te caut, iubeste-ma cum stii,
Cand umbrele ma bantuie, Tu iertator sa-mi fii!
Cand deznadejdea imi cuprinde sufletul stingher
Invata-ma nadejdea si dragostea, invata-ma sa sper!
Ca pierd controlul, Doamne, cand duhul mi-l indrumi,
Tainic il porti la Maica mea iubita, il duci spre inaltimi.
Si ma cladesti, ma faci o treapta din scara Ta divina
Caci Te iubesc iar Tu ma chemi,ma vrei in sfanta Ta Lumina!
 
Andreea Dumitroiu

As vrea sa-Ti seman

Tu esti bun, atat de bun,
Iar eu n-am stiut sa-ti spun
"Multumesc atat de mult
Pentru darul Tau cel Sfant!".
Tu esti milostiv si bland,
Eu ma enervez si plang.
Tu ai daruri sa le-oferi,
Dar ne-ai spus :Trebuie sa ceri!
Cu credint-adevarata
Si ti se va da indata.
Am vrea noi sa-Ti semanam,
Dar e greu, deci doar speram,
Incercam si ne luptam
Sa facem ce este bine
Pentru-a noastra mantuire.
As vrea sa-Ti fiu asemanatoare,
Dar Tu esti modelatorul meu,
Deci ia-ma in mainile Tale
Si smulge din mine tot ce e rau.
Cerne-mi mintea cu o sita
Sa ramana curatita.
Sa dispara gandul intinat,
Sa ramana gand curat si luminat..
Ana-Maria Lupu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu